Darktellarknight Batlamyus vs zonas link

Consultorio de Cartas y Dudas generales
krasherv

Darktellarknight Batlamyus vs zonas link

Mensajepor krasherv » Vie Jul 21, 2017 11:00 am

Situación: Mi adversario controla a Firewall Dragon en su Zona Extra y a Decode Talker justo debajo. Yo controlo un Daigusto Emeral en la Zona Extra y un Darktellarknight Batlamyus justo encima de Firewall Dragon (en la zona que este me habilita).

Activo el efecto de Batlamyus, con lo que me responde con el efecto de Firewall seleccionando Emeral, a lo que yo respondo con Solemn Strike y ahí se acaba la cadena.

Qué pasaría con el efecto de Batlamyus una vez Firewall ha sido destruido por la Strike? En ese momento no tendría Zonas Extra suficientes, por lo que creo que el efecto se resolvería sin hacer nada, pero no estoy seguro.

Batlamyus:
2 Level 4 "tellarknight" monsters
All face-up monsters on the field become DARK. You can detach 1 Xyz Material from this card and discard 1 card; Special Summon from your Extra Deck, 1 LIGHT "tellarknight" Xyz Monster by using this face-up card you control as the Xyz Material, also you cannot Xyz Summon other monsters for the rest of this turn. (This is treated as an Xyz Summon. Xyz Materials attached to this card also become Xyz Materials on the Summoned monster.) This effect can be activated during either player's turn, if you have 7 or more "tellarknight" monsters with different names in your Graveyard.

Firewall Dragon:
2+ monsters
Marcas: Norte, Sur, Este y Oeste
Once while face-up on the field (Quick Effect): You can target monsters on the field and/or GY up to the number of monsters co-linked to this card; return them to the hand. If a monster this card points to is destroyed by battle or sent to the GY: You can Special Summon 1 monster from your hand.

Decode Talker:
2+ Effect Monsters
Marcas:Norte, Sureste, Suroeste
Gains 500 ATK for each monster it points to. When your opponent activates a card or effect that targets a card(s) you control (Quick Effect): You can Tribute 1 monster this card points to; negate the activation, and if you do, destroy that card.

Solemn Strike:
When a monster(s) would be Special Summoned, or a monster effect is activated: Pay 1500 LP; negate the Summon or activation, and if you do, destroy that card.
BLUE IS THE NEW BLACK

Wave Motion

Re: Darktellarknight Batlamyus vs zonas link

Mensajepor Wave Motion » Vie Jul 21, 2017 1:28 pm

Si no tienes una zona válida, no puedes invocarlo.

Si activas Call of the Haunted y tu rival encadena Ojama Trio a tus únicas zonas libres, la Call se resuelve y no invoca su objetivo. Por lo tanto en esta situación deberías conservar el Batlamyus, no invocar nada encima y seguir aplicando el "you cannot Xyz Summon other monsters for the rest of this turn".
Imagen

krasherv

Re: Darktellarknight Batlamyus vs zonas link

Mensajepor krasherv » Vie Jul 21, 2017 5:31 pm

Vale, gracias :).
BLUE IS THE NEW BLACK

Volver a “El Maestro”